fredag 16 april 2010

Mitt hjärta brister

Ett rutinbesök hos habiliteringsläkaren slutade med ännu en heldag på sjukhuset med slutstopp på akuten. Röntgen av lungorna. Varför i h-e kunde ni inte göra det när vi låg inlagda i 5 dagar.
Dra samma historia för ännu en läkare, tror det blev den 6:e inom en vecka. Jag vet att det inte kommer all leda någon vart. Vi finner oss i det mesta, min pojke är en tapper soldat. Stick i finger är inget han reagerar nämnvärt på, men den här dagen är budskapet tydligt. Nu får det vara nog, lämna mig ifred ! En gråt vi sällan får höra. Mitt hjärta brister. Jag får en känsla av att man våldförsig på mitt barn och jag bara tittar på. Jag kan inte trösta, jag har inget kvar att ge. Kärleken räcker inte till. Min gråt består både av känslan av otillräcklighet och stor ilska över sjukvårdens agerande.
Dagen efter dags för EEG nr alldeles för många. Som alltför många gånger hade det slarvats med remissen så i vanlig ordning fick vi slå oss fram för att få en tid. Redan på morgonen har jag onda aningar. Han har ont någonstans. Han gråter och är gnällig. Efter nästan timmes försök och en helt hysterisk pojke avbryter vi utan resultat. Totalt utmattad. Kräks i vagnen.
Det är en helt fantastisk vårdag, men vi befinner oss i en grå dimma.
Väl hemma i sängen trummar de stela benen mot madrassen. Min tappre lille tennsoldat. Hur mycket kan du orka med.

6 kommentarer:

  1. Våra hjärtan brister då och då. Men är alltid förmögna till självläkning. Jag förstår smärtan du känner. Den ordlösa smärtan.

    Våra tappra krigare orkar dock mer än vi tror. Han har säkert redan glömt dagen för längesedan. idag är en ny dag. En underbar dag.

    SvaraRadera
  2. Ja, livet är inte lätt för våra små tappra! Ändå har vi inget val annat än att kämpa på. Att älska och busa och få dem att glömma! Våra barn klarar så mycket mer än vad vi själva tror men man önskar att de slapp en del av allt de behöver utstå.
    Du vet att du alltid kan ringa!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Aj, jag hoppas att ni kryar på er så att ni kan komma till Göteborg. Ser fram emot att ses
    kram

    SvaraRadera
  4. Usch... Ni är mycket tappra alla tre. Kramar från Kalmar-vännerna!

    SvaraRadera
  5. Stora varma kramar -- vi tänker på er!!! Och är ledsna med er... Finns för er närhelst ni vill eller behöver oss.

    STORA KRAMAR /PESS

    SvaraRadera