torsdag 5 augusti 2010

Skitsommar

Ja, jag vet det är totalt tabu att säga att det varit en riktg skitsommar. Och säkert bara den andra i raden av sådana.
Solen och temperaturen har varit givmild det här året, och man ska bara inte klaga.
Men vad hjälper väl det när all tid läggs på sjukhus. Försökte oss på en sjukhusfri vecka, men då var det min tur att göra en liten turné på landets sjukhus. Ansiktsförlamning slog till och det blev allt annat än semester.
Säkert till en följd av att fiende nr 1 är tillbaka, skitepilepsi ! Anfall knappt synliga, men för oss alltför bekanta, vi vet, vi ser. Det skrämmer skiten ur oss.Det finns inget att hoppas på.
Insikten av att veta att ep:n redan gjort så stor skada, det känns för sent, 1,5 år har det pågått nu. Utredning om ännu en diagnos vittnar om skadan, den som jag tröstat mig med att han inte har kommer krypande allt närmare.

5 kommentarer:

  1. KRAM! Tänker på er massor. Önskar ni slapp allt detta och all oro. Vi åker hem på lördag så sedan är vi i Sverige. Kan väl höras då!

    SvaraRadera
  2. Tänker på er i mängder hittar inga bra ord att skriva ut de. massa massa kramar

    SvaraRadera
  3. Har inget att säga.. men ville skicka en kram och lixom tala om att jag läser och tänker på er.
    Stor kram!
    Nina

    SvaraRadera
  4. Varma kramar från Alfreds mamma...vi tänker på er o önskar vi kunnat hjälpa o avlasta på nåt vis..

    SvaraRadera
  5. Å det låter jobbigt, å så jobbigt..! Och vad ska man säga... när man önskar man kunde säga något som hjälper.

    SvaraRadera