söndag 21 februari 2010

Tystnad

Mannen har den goda sidan att låta mig få sovmorgon.
Vanligtvis brukar den där sovmorgonen inte innebära så mycket mer sömn. Liten kompis morgonstämma ljuder genom lilla huset, alla tonarter. Ofta har jag önskat mig lite mer tystnad på morgonkvisten för att kunna sova vidare.
Den här morgonen är det tyst, nästan knäpptyst. Fast jag hur hur pappan grejar med morgonbestyren. Fast ändå, kusligt tyst. Det är något som inte stämmer och jag vaknar genast till. Lockar för att få respons av liten kompis. Tystnad. Gnäll. Så fortsätter dagen.
Älskade lille pojke, vart är du på väg. Vänd om !
Precis som om du har något val..............


,

2 kommentarer:

  1. Hua...man får ju ont i magen när man läser :-(...stackars liten kompis och stackars er! Håller alla mina tummar för att er lille kompis ska få må bättre snart!!
    Många varma kramar!

    SvaraRadera