torsdag 20 maj 2010

Kompisar


Vår bevlåda fylls ideligen av brev med region skånes logga på, adressserade till "målsman för.....". Remisser, kallelser, medicinrecept.
Men så dimper det ner ett helt vanligt brev adresserat direkt till liten kompis.
Det är finaste kompisarna som tillverkat varsitt upplevelsekonstverk till liten kompis.
Fina färger och ulligt gulligt att känna på. Spännande tycker liten pojke, mamma blir tråkig och vill spara lite på de fina konstverken så att de inte går sönder.

4 kommentarer:

  1. *ler med hela ansiktet*
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Låt Vilmer känna och klämma - det är två kreatörer som gärna skickar fler teckningar ;o)

    Stora kramen,
    Nilla

    SvaraRadera
  3. Hrmmm, stals det inte Picasso-verk från museet i Paris igår? Har dom kommit till Dalby redan? :-) /Carola

    SvaraRadera
  4. Hej! Fick høra i helgen, efter Klippan besøk, att du har en blogg. Så nu har jag läst alla dina inlägg, sträckläsning. Jag har tänkt på er många gånger. Jag har inga ord som som kan trøsta, støtta eller hjälpa, før mina ord är før små, men mitt hjärta är med er. Før øvrigt har Vilmer landets coolaste namn!
    Kram Anna, Svantes syrra.

    SvaraRadera