torsdag 15 oktober 2009

Ordets innebörd

Liten kompis har definitivt förstått innebörden av ordet duktig. Stolt som en tupp kommer det där lilla leendet smygande när han får beröm och så försöker han genomföra samma färdighet igen. Han märker att han gör sin mamma och pappa glada och vi strålar ikapp.
Vi får nog öva på ordet NEJ lite mer - vi har låtit honom hållas, allt som han kan är ett plus, men vi inser att det kanske inte uppskattas av andra att få liten kompis små bitmärken i ansiktet.
Att få sätta krav, härligt.

Och så vill jag passa på att säga heja ICA ! Ja, jag lovar jag ska handla mer hos er för det är ju det ni vill. Ni får gärna öppna en butik på min ort om inte annat lagom tills liten kompis kan bli praktikant. Vad glor ni på - har ni aldrig sett en praktikant förr. Så underbart värmande en kall höstdag. Känner mig lite lat så jag länkar till klippet hos Heja Abbe.

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte mer än hålla med! Jag såg ICAs reklaminslag för första gången igår - det var ju helt underbart.
    // Pernilla

    SvaraRadera
  2. hej!
    Första gången jag sett Icas reklam och visst, den är ju klockren! Smart av dom, massor av goodwill-poäng till dom.
    ses/Carola

    SvaraRadera