onsdag 28 oktober 2009

Speedy-varning

Förkylningen har börjat lägga sig och liten kompis har varit på strålande bushumör i dagarna två. Vi har skrattat tillsammans, det är sällsynt. Så sällsynt att det känns konstigt och onaturligt att göra det. Sorgligt men sant.
Det glada humöret följer dock med till natten och i natt var speedy här.
Redan när jag var på väg att lägga mig och på väg in i sovrummet låg han där och lurpassade, när han märker att jag kommer in i rummet sträcker han halsen så högt han kan där han ligger på sidan. Det är tydligt att han säger, titta mamma här är jag! Jag tittar givetvis och han kiknar av skratt.
Den närmsta timmen ser jag hur spjälsängen gungar av aktivitet och ser gosekossan svingas i luften. När jag närmar mig möts jag av världens största leende och skratt, mer värt än allt guld i världen. Det är svårt för liten kompis att hitta balans i tillvaron.

6 kommentarer:

  1. Underbart att han är glad men jobbigt att han är det på natten också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken berg och dalbana ni lever i. Jag följer er blogg med glädje och sorg, men mest glädje över att du vill dela med dig av ert liv. Styrkekram är ett nytt ord som jag lärt mig på din blogg och jag vill skicka er flera. Kramar i massor från Christel med familj.

    SvaraRadera
  3. Amen gåshudsvarning på ditt sista inlägg Malin! Så kul att höra att Vilmer är go och glad kexchoklad. Ses vi i morgon i skogen?
    kram
    Carola

    SvaraRadera
  4. Oops, om du inte vet vad C menar med skogen är det mitt fel. Nu har jag dock skickat ett meil till er om det.

    Verkligen roligt att Vilmer är glad igen. Vore bara skönt om han kunde ta det lite lugnt på nätterna ocksåm :)

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Nu har jag "läst ikapp". Det är så dumt att ni är blockade på jobbdatorn.
    Ja, det är en jox. Det inser jag. Man undrar hur ni orkar, men man orkar det man måste på något sätt.
    Och ändå fattar vi inte ordentligt. Det inser jag också. Det går aldrig att gå i andras skor...

    Tänker mycket på er! Krama Vilmer från mig.
    /Anne

    SvaraRadera
  6. Härligt att liten kompis är på bättringsvägen och är piggelin.
    När jag tittar på bilden och samtidigt läser, kan jag bara le då han är så charmig.
    En härlig liten kompis i en härlig ålder.
    Massor med Kramar till liten kompis och hans familj.

    Eva B

    SvaraRadera